Profhilo

Profhilo är en injicerbar anti-age behandling med högsta koncentration av hyaluronsyra. Behandlingen ger en omedelbar och långsiktig förbättring av hudens struktur och kvalité samt minimerar linjer och återskapar hudens fasthet. Profhilo kan användas på ansikte, hals, dekolletage, armar, händer och knän, eller andra delar av din kropp där huden visar synliga tecken på åldrande.

Till skillnad från hyaluronsyra i form av filler så ger inte Profhilo någon utfyllande effekt. Syftet med behandlingen är istället att öka återfuktningen i ett större område och att strama upp huden i olika regioner. Dock upplever många av våra kunder att huden plumpas och volymen i ansiktet förbättras.

En komplett kur består av två behandlingar med en månad emellan. En ytterligare behandling kan rekommenderas efter ca fyra till sex månader för att bibehålla effekten.

Att tänka på före- och efter din behandling

Före

• Inte ha någon infektion, feber eller ha någon sjukdomskänsla i kroppen.

• Inte ha någon herpes eller infektion vid injektionsområdet.

• Inte vara gravid eller amma.

• Undvika blodförtunnande läkemedel (rådgör gärna med oss innan) Om du äter NSAID-preparat (t.ex. volataren, magnecyl eller ipren) kan du lättare få blåmärke vid injektionsområdet.

• Undvik alkohol 24 timmar innan din behandling.

Efter

• Undvik fysisk ansträngning, bastu, smink  24h efter din behandling.

• Inte röra eller använda preparat på behandlat område på minst 12 timmar.

• Undvika UV strålning (sol eller solarium) på 2 veckor.

• Inte massera, skrubba eller peela ansiktet på 2 veckor.

• Undvik ansiktsbehandlingar med vaxning, kemisk peeling, microneedling, microdermabrasion, IPL eller vissa laser behandlingar.